Ahogy arról korábban beszámoltunk, július elején indítottunk kampányt, amelyben arra kérjük a hazai élelmiszerláncokat és drogériákat, hogy követve a Tesco példáját csökkentsék a menstruációs termékek árát üzleteikben. A petícióhoz eddig 11 ezernél is több ember csatlakozott.
Az elmúlt időszakban több áruházlánccal is tárgyalásba kezdtünk, elsőként a Sparral kezdődtek meg az egyeztetések, ahol a cég képviselői elmondták, hogy augusztusban a Spar közel félszáz női higiéniai termék árát csökkentette tartósan a saját döntése alapján.
Ezt követően, szeptember 23-án a DM fogadott minket. Az egyeztetésen egyetértettünk abban, hogy a menstruációs szegénység leküzdésére, valamint az ezzel kapcsolatos tabuk ledöntésére kiemelt hangsúlyt kell fektetni. A DM képviselői elmondták, cégük fokozottan figyel arra, hogy az üzleteikben kapható menstruációs termékek hosszú távon kedvező áron legyenek elérhetők. Ezen túlmenően a drogéria adományozással is segíti a rászoruló nőket Magyarországon, valamint példamutató edukációs és kommunikációs kampányt folytat a menstruáció témájában.
A tárgyalások során nyilvánvalóvá vált a számunkra, hogy valódi változást az jelentene, ha a kormány csökkentené a menstruációs termékek áfáját. Ez ugyanis megteremtené annak a lehetőségét, hogy a cégek tartósan, hosszú távon lejjebb vigyék a női higiéniai termékek árát. A kormány azonban továbbra is úgy tesz, mintha a menstruációs szegénység egy nem létező probléma lenne. Ezért azt tervezzük, hogy a kormányt továbbra is presszionáljuk, hogy mondják el véleményünket a problémáról és tegyenek lépéseket a magyar nőkért!
Kép forrása: atlatszo.hu