Több mint ezren vettek részt a Budapest Pride-dal közös Legyél te a +1! kampányunkban, amelynek célja az volt, hogy minél több fiatal szavazzon a választásokon.
A 18-30 éves fiatalok kb. 20%-a nem jár szavazni – ezért volt a célunk az, hogy ezt a korosztályt eljuttassuk az urnákhoz. A kampányt megalapozó kutatásunkból kiderült, hogy a fiatalok abszolút tájékozottak a közügyekben, érdeklődőek, csakhogy nem érzik úgy, hogy bárki is képviselné az érdekeiket.
A Legyél te a +1! ezért arra fókuszált, hogy bemutassuk és átélhetővé tegyük azt, hogy a legkisebb cselekedetekkel is hatással vagyunk a szűkebb és tágabb környezetünkre. A honlapon kihívásokat lehetett elfogadni, az elvégzésük bizonyításáért pedig pontok jártak, amelyeket értékes ajándékokra váltottak be a játékosok.
Öt téma köré rendeztük a kihívásokat: környezetvédelem, egészség, LMBTQ jogok, roma egyenlőség és kultúra. Mindegyik témát egy-egy nagykövet képviselt, és mindegyik témából tartottunk egy-egy élő kvízt is.
A kampány legnépszerűbb témája egyértelműen a környezetvédelem volt: ennek a kihívásait fogadták és végezték el a legtöbben, például száznál is többen vásároltak vászontáskával a műanyag szatyrok helyett, és közel ennyien tartottak húsmentes hétfőt is. A mentális egészségre is nagy hangsúlyt fektettünk – a harmadik legnépszerűbb kihívás egy művészetterápiás feladat elvégzése volt.
Több programot is szerveztünk azért, hogy bemutassuk, hogy az aktív állampolgárság igazi közösségi élmény. A romák és nem romák közti párbeszédet segítő UCCU Alapítvány tartott vezetett sétát a VIII. kerületben, ahol a roma történelemről, kultúráról és a környékről tanultunk. Emellett pedig választási előbulit szerveztünk, ahol az érdeklődők egyebek mellett művészetterápiás foglalkozáson vettek részt, dokumentumfilmet nézttek, a kisebbségek reprezentációjáról hallgattak kerekasztal-beszélgetést, és a techno bulin kapcsolódhattak ki.
Mást is tettünk a politika szó átkeretezéséért: a nagyköveteinkkel és más ismert személyekkel videókat forgattunk egyrészt az első szavazásukról, másrészt pedig arról, hogy mit jelent számukra a politika.
Mit értünk el még? A közösségi médiában kiemelkedő mértékben értük el a célcsoportunkat: a hirdetéseink 82%-át a 18-35 éves korosztály látta.
A kampány ismerőinek 12%-át győztük meg a szavazásról! Ők eredetileg nem terveztek szavazni menni, de a kampány hatására mégis megtették. További 47%-ot pedig megerősítettünk abban, hogy elmenjen szavazni.